יום שישי, 25 בדצמבר 2009

מסעדת אלומה

מסעדה צרפתית בכפר ערבי בגליל - נשמע קצת מוזר אבל אני ממליץ לכם להזמין מקום וללכת לאכול.
המסעדה ממוקמת על הכביש הראשי של הכפר תרשיחא ומציעה מטבח צרפתי איכותי, שלצערי לא אופייני לאזור (למסעדות בצפון יש עוד הרבה מה ללמוד, אבל באלומה הצליחו). הזמנו מנות ראשונות נחמדות ובעקריות הזמנו אוסבקו שהגיע פשוט ענק, ג'מבו שרימפס, תבשיל עוף מצויין ושיפוד מפנק של נתח קצבים על פירה של ארטישוק ירושלמי.
בקיצור - מצוין! פשוט ללקק את הצלחת.

לאתר המסעדה

יום חמישי, 24 בדצמבר 2009

הזדמנות חד פעמית לאזרח הקטן

זה אמנם לא קשור לנושאים הרגילים של הבלוג, אבל הזדמנות כזאת נדירה - חובה לציין.
אז מה קרה? הוט ויס (העושקים מהכבלים והלווין) הפסיקו את שידורי הולמרק. מתברר שהצעד הזה מאפשר ללקוחות לסיים את ההתקשרות איתם ללא דמי יציאה (למי שלא הבין - ההתחייבות מבוטלת).
האפשרות הזו תהיה פתוחה רק עד איפשהו באמצע ינואר 2010.

לינק לכתבה בynet.

תלחצו על קישורי השיתוף שלמטה ותעבירו לכל מי שרק אפשר.

שוטרת רודפת אחרי פרה

חשבתי כבר שנרדמתי על ההגה ואני מדמיין - אבל לא אני ער והכול אמיתי.
נסענו לפני מספר ימים על כביש 89 (מחבר בין כביש 4 לכביש 90 ויוצא מצומת נהריה), בנתיב הנגדי ראיתי ניידת משטרה חונה ומאחוריה באמצע הכביש שוטרת שרודפת אחרי פרה.
בפרה הבאה - אני מצלם.

יום רביעי, 23 בדצמבר 2009

פקקים לפנים!

אין דבר יותר מרגיז מלחטוף פקק בכביש שש - השילוב של המהירות, השוליים הצרים, חוסר היכולות "לברוח" מהפקק ומספר הנתיבים (שניים לכל כיוון למעט בחלק המרכזי) מהווים את הנוסחה המושלמת ליצירת מגה פקק.
לי היה את הכבוד הגדול לחטוף שניים כאלו רצוף - אחד בערב -שהאט משמעותית את התנועה ועיכב את הגעתי הביתה בכמעט שעה שלמה! השני היה בבוקר שאחרי, לקראת מחלף ניצני עוז - כמאה חמישים מטר לפני, אירעה תאונה שפשוט חסמה את הכביש לקרוב ל 40 דקות. פשוט כיביתי את המנוע... הדלקתי את המחשב והתחלתי לעבוד.
תראו את התמונות הבאות שצילמתי מתוך האוטו ותבינו עד כמה זה הזוי...







יום שלישי, 22 בדצמבר 2009

איזה נוף!!

קבלו את הנוף מהמרפסת של הקומה השנייה שאליה אנחנו עוברים עד שנתחיל את תהליך בניית הבית שלנו :


שווה הכל, נכון?



יום ראשון, 20 בדצמבר 2009

שמיים

אנחנו בעיצומה של תקופה בה הלילות מתארכים ושעת הזריחה מתקרבת לשעת ההתעוררות.
אני יוצא מוקדם מהבית ומדי בוקר זוכה לראות זריחה חדשה ומדי פעם אני נתקל בכזאת שממש עושה לי את היום... אם אני זוכר אני מיד מצלם. קבלו אחת מלפני כמה ימים שצבעה את השמים בגוונים של כתום ואדום :







יום חמישי, 17 בדצמבר 2009

הכביש לנחל כזיב

האמת, הפוסט הזה היה צריך להיקרא נחל כזיב, אבל כפי שבטח כבר הבנתם הכביש פשוט מדהים ביופיו ומגיע לו פוסט משל עצמו ומי שכותב את הפוסט התעצל מדי בשביל ללכת במסלול הנחל והסתפק רק בדרך עד אליו.


הנוף בתחילת הדרך



בדרך למטה



תחילת הדרך {או הסוף במקרה שלי}

אגב, בתחילת הנחל יש תחנת שאיבה של מקורות - אל תנענו את השער זה מפעיל אזעקה שצועקת באנגלית - מזכיר איזה סצינה מאבודים...

יום רביעי, 16 בדצמבר 2009

רשאד / גרגר הנחלים

קבלו את עשב התיבול הכי טוב שיש! הרשאד או בשמו הישראלי - גרגר הנחלים {אנקדוטה - עד היום לא שוכחים במשפחה העיראקית שלי שאשתי קראה לזה גרגר הנחלים ולא ראשד....}
שימו אותו בסלט או כמו שאני עושה - תכינו לכם איזה סנדביץ טוב ופשוט תפוצצו אותו בראשד - זה יוסיף איזה טוויסט של חריפות קלילה.


הכי טעים שיש

לגבי הגידול שלו - הוא הכי קל בעולם, פשוט קונים שקית זרעים, מפזרים בנדיבות על עציץ עם קרקע לחה (לא צריך לזרוע בתוך האדמה אלא לפזר עליה) - צריך שהעציץ יהיה בשמש ולשמור על לחות כל הזמן.

יום שני, 14 בדצמבר 2009

ססטוס גינת ירוק

אין ספק שהחורף הוא עונה פחות מרגשת בכל מה שקשור בגינת הירק... אי אפשר לגדל ירקות שימושיים כמו עגבניות, מלפפונים, חצילים אלא יותר ירקות כמו כרובית, קולרבי, חסות ועוד..
גהקדמה : ידולים אלו מצריכים התארגנות אחרת, בניגוד לעגבניות ומלפפונים שמהם קוטפים את הירק ואחר כך אחד אחר גדל במקומו, בגידולי החורף ניתן לקטוף פעם אחת - מהכרובית תצא רק כרובית אחת ואחרי שנקטוף אותה לא תצא אחת נוספת.
אז מה עושים? שתילה מחזורית / הדרגתית. מנסים להגיע למצב שכל שבועיים מנביטים "נגלה" נוספת וכך יהיה לנו פרקי זמן קצרים בין כל קטיף.

אז מה קורה בגינה שלנו?
נגלה ראשונה של כרוביות, ברוקולי וקולרבי כבר נשתלו לאחר ההנבטה. וזרענו סבב נוסף לפני שבועיים.


כרובית בתחילת דרכה



גל הנבטות נוסף - זורעים הרבה ושותלים את מה שיוצא טוב



הפטרוזליה מתחילה להשתולל

הגזרים גם הם מתחילים להתפתח יפה.
הבעיה היחידה כרגע היא בחסות שנובטות ואחרי כמה ימים נובלות...
זהו לבינתיים, אעדכן בהמשך.

יום ראשון, 13 בדצמבר 2009

טיול בצפון : שוק תרשיחא

יתרון משמעותי בחיים בצפון הוא שיש אינסוף מקומות לטייל במרחק של כמה דקות מהבית - נחלים, מעיינות, שווקים, ירוק ומה לא...
בשבת שעברה נסענו לשוק בתרשיחא כחלק מטיולון נחמד שעוד אספר עליו בפוסטים הבאים. הכפר תרשיחא ממקום ליד מעלות ויש בו שוק קטן ונחמד - לא מחזיק יום טיול שלם בעצמו אבל יכול להשתלב עם טיול הכולל מספר מקומות.
אז מה בשוק : דוכני ירקות, בשמים (מזויפים), בגדים (יש מציאות לתינוקות), פיצוחים, ממתקים, צעצועים ועוד.. לא תמצאו שם בשרים או דגים כמו בשוק הכרמל או בשוק של עכו אלא יותר דוכני פיצ'פקס - כאלה שבאים בשבת ומתקפלים מיד אחר כך.

קצת תמונות :





דוכן של קומקומים וכלי מטבח :


מומלץ למי שעובר באזור.

מפה למתעניינים :



יום חמישי, 10 בדצמבר 2009

ערפל של בוקר

קבלו מחזה נחמד שאני נתקל בו כמעט כל בוקר באזור שבין צומת יגור חצומת התשבי :


ועוד אחת




סעו בזהירות ואל תצלמו תוך כדי נסיעה!

תעסוקה בצפון

קשור לחדשות בנוגע למפעל הטקסטיל תפרון, או בעצם אולי לא - פוסט תעסוקה.
אז למי שלט עקב - על אף המעבר לצפון אני עדיין עובד במרכז מכיוון שההיצע והכסף גדולים יותר ממה שקיים כאן בצפון.
חברה טובה שלי, שגם עברה לצפון לפני זמן מה החליטה לעזוב את מקום עבודתה במרכז ולחפש עבודה בצפון. לפני מספר שבועות ראתה, כמו רבים אחרים שלט שמבשר על יריד תעסוקה בצפון



מדובר ביוזמה מבורכת שמטרתה להפגיש בין מבקשי משרות לחברות שמעוניינות לגייס עובדים. לדברי חברתי שביקרה ביריד, היה עומס גדול של מבקרים ורוב המשרות היו בתחום התעשייה, המעסיקים הפוטנציאלים היו בחלקם אדיבים אך חלק החמיצו פנים וההרגשה היתה שהם "עושים טובה" שהם שם. בתחום שלה - תקשורת ושיווק היצע המשרות היה נמוך מאוד.

אין ספק שתעסוקה הוא הכלי המרכזי למשיכת צעירים לצפון אך לצערי אני לא רואה איך זה מתבצע בזמן הקרוב.

יום שלישי, 8 בדצמבר 2009

כביש עוקף קריות

במסגרת פירוט התפתחות הכבישים באזור הצפון, קבלו עדכון על פורייקט חדש בתחילת דרכו - כביש עוקף קריות.
הכביש אמור להוות חלופה משמעותית לנסיעה בציר ההסתדרות שהינו ציר תנועה מרכזי מאוד ואיטי עוד יותר. הכביש החדש אמור להיות נטול רמזורים, בעל שלושה נתיבים לכל כיוון ויכלול חמישה מחלפים. הכביש, באורך 14 ק"מ יקשר בין אזור צומת כרי נעמן לאזור הצ'ק פוסט וסלילתו צפויה לעלות כ- 1.9 מיליארד ש"ח.
לפני כחודשיים ניגשו ארבע חברות גדולות למכרז (למי שמעוניין - לינק לכתבה בגלובס) ונכון לעכשיו ממתין לתוצאות.
צפי פתיחה לתנועה - 3 שנים.

קבלו את תוואי הכביש :



יום ראשון, 6 בדצמבר 2009

בכביש 70 פקק תנועה בגלל...

רק כאן זה יכול להיות! במרכז פקק תנועה יכול להיגרם בגלל תאונה, רכב שעולה באש, מחסום משטרתי או סתם שעת בוקר עמוסה...
לפני כמה ימים יצאתי מהבית מוקדם בבוקר, הרבה לפני שהפקקים מתעוררים אבל להפתעתי התנועה האטה ואח"כ נעצרה בגלל עדר שעובר את הכביש. לא התאפקתי וצילמתי, קבלו :



יום חמישי, 12 בנובמבר 2009

מנהרות הכרמל

על מנת לעשות לצפונים שבינינו טוב על הלב - ובעיקר לי שמבלה זמן רב בכבישים בנסיעה מהגליל המערבי למרכז וחזרה כל יום, החלטתי לעשות סקירה קצרה על התפתחות הכבישים המרכזיים המובילים מהצפון למרכז וכתוצאה ושיתרמו משמעותית לקיצור זמן הנסיעה. על כביש 6 כבר כתבתי לפני כמה זמן, היום נדבר על מנהרת הכרמל - פרוייקט ענק בניהול חברת כרמלטון.
מנהרת הכרמל הוא פרוייקט שאפתני שלמעשה חוצה תחת האדמה את העיר חיפה ומקשר בין שלושה מוקדים עיקריים : חוף הכרמל, כביש רופין וצומת הצ'ק פוסט ומקצר את זמן הנסיעה מ 30-50 דקות ל6 דקות בלבד!
הכביש הינו כביש אגרה, ז"א כרמלטון שביצעה את החפירה למעשה נושאת בכל העלויות ומנגד מחייבת אותנו בעלות הנסיעה בכביש (כ-11 ש"ח לכיוון) לאחר 31 שנים הכביש עובר לבעלות המדינה.
המנהרות אמורות להיפתח לתנועה במהלך המחצית השנייה של 2010, חצי שנה לפני מועד הסיום המתוכנן.

קבלו סרטון תדמית על הפרוייקט :

יום רביעי, 11 בנובמבר 2009

בנימין בן אליעזר

עכשיו אני יודע מאיפה הכינוי שלו! רק תגידו לי זה הוא על שם המקום הוא שהמקום הוא על שמו?


אגב, למי שמעוניין המקום נמצא ליד השוק בעכו. תשאלו ובטח מישהו כבר יסביר לכם איך להגיע (לא אכלתי שם אז אם לא טעים זו לא בעיה שלי...).

יום שני, 9 בנובמבר 2009

זריחה

תמיד כדאי לחפש את המרכיב החיובי בכל אירוע.
עד לפני מספר חודשים לא הייתי יוצא מהבית לפני השעה תשע בבוקר ולאחר נסיעה קצרה של רבע שעה כבר הייתי בעבודה. היום, על מנת להגיע בשעה סבירה הביתה (שבע בערב...) ולא להיתקע בפקקים בבוקר, אני יוצא בשש בבוקר מהבית ומתחיל את המסע, שיסתיים אחרי שעה וחצי, במשרד שממוקם לו במרכז הארץ.
היום הבנתי מה המרכיב החיובי בהשכמה המוקדמת הזו - זוכרים שהיינו ילדים היינו נשארים כל הלילה ערים על מנת לראות את הזריחה? אז אני רואה אותה כל בוקר! קבלו כמה תמונות מהנייד :







יום שישי, 6 בנובמבר 2009

12.9?!? 13.5!

תזכורת קצרה לפני הכול : בימים באחרונים אני בודק את השפעות צורת הנסיעה על צריכת הדלק. מצאתי כבר שבנסיעה לא חסכונית צריכת הדלק היא 12.3 לליטר.
בימים אחרי השלב הלא חסכוני והמהיר של הניסוי ניסיתי לנהוג (לא תמיד בהצלחה) בצורה רגועה יותר. החזקתי מעמד כמעט מיכל שלם, השינוים העיקריים שעשיתי הם : הורדת מהירות הנסיעה, הפסקה כמעט מוחלטת של האצה מהירה ממצב עצירה וצמצום בלימות מיותרות (את זה עושים פשוט על ידי שמירת מרחק מספיק מהרכב שלפני).
התוצאה - צריכת הדלק התייעלה ל 12.9 ק"מ לליטר בהתחלה. ככל שהצלחתי להשריש את העקרונות האלו צריכת הדלק הלכה והשתפרה וכרגע היא עומדת בממוצע על 13.5 ק"מ לליטר.
לסיכום - מספר שינויים קטינים וצריכת הדלק השתפרה ב 10%! מומלץ!

יום שלישי, 3 בנובמבר 2009

מכ"מ גשם

בהשראת הגשם שהיכה בנו בשבוע האחרון קבלו לינק למכ"מ גשם מצויין שמתעדכן כל חצי שעה



יום שני, 2 בנובמבר 2009

זיהוי צמחים וסרטון קצר.

קבלו לינק לאתר נחמד לזיהוי צמחים : http://www.myplantid.com/ .
אין כל כך הרבה צמחים במאגר אבל הרעיון נחמד וראוי לציון.

בנוסף, קבלו סרטון על הקמת גינת ירק ביתית - רק בשביל לעשות לכם חשק.



יום ראשון, 1 בנובמבר 2009

12.3

אז כמו שסיפרתי לכם לפני מספר ימים, ניסוי הדלק בעיצומו. היום תדלקתי לראשונה לאחר שנסעתי יותר מ 400 ק"מ בצורה שאמורה להיות פחות חסכונית. הצריכה לליטר עומדת כרגע על 12.3 ק"מ לליטר.

יום שבת, 31 באוקטובר 2009

גשם גשם גשם

זה כבר 48 שעות שהגשם לא מפסיק. זה התחיל בטפטוף קל ומהר מאוד התפתח לסופה. בלילה הרעמים הרעידו את כל הבית והברקים האירו את השמים במין כחול מבריק. לא סתם רעמים, אלא רעמים מתגלגלים כאלה שמתחילים ונגמרים רק אחרי יותר מדקה. בימים הקרובים אני מאמין שהצפון הירוק יהיה ירוק עוד יותר.
בגזרת גינת הירק - המלפפונים ש"הפציצו" בשבוע האחרון נראים כאילו הגשם מקשה עליהם מאוד (מלפפון הוא גידול קיץ והגשם והקור מחסלים אותו) אך מצד שני הכרובית, הצנוניות ועשבי התיבול חוגגים. הכשרנו עוד שטח של בערך 10 מטר רבוע והתחלנו להנביט כרוב, חסה, כרוביות נוספות וקולורבי. במקביל זרענו עוד בצל ירוק, צנוניות מזן חדש (כמה כבר התחילו לבצבץ החוצה), שמיר וראשד.

יום רביעי, 28 באוקטובר 2009

ניסוי בחסכון דלק

אחד מתוצרי הלוואי של  מגורים בצפון ועבודה במרכז הוא הנסיעות הארוכות וכתוצאה מכך שימוש מוגבר בדלק. בתור אחד שאיכפת לו מהסביבה אבל מצד שני קשה לו להוריד את הרגל מהגז, החלטתי לעשות ניסוי לבדוק מה צריכת הדלק בנסיעה רגועה עם מעט האצות ובלימות ומה צריכת הדלק בנסיעה במהירות גבוהה, תו"כ האצות מהירות (האחרונה זו הדרך שלי).
הרעיון הוא למלא מיכל מלא, ולסוע באופן שאני רגיל עד שהוא יסתים ואז למדוד כמה קילומטרים נסעתי ומה היחס ק"מ לליטר בנזין. במיכל הבא אסע באופן רגוע יותר, לא אאיץ ואשתדל לא לעבור את ה 120 קמ"ש ואז אחשב מחדש את היחס ק"מ לליטר. בקיצור תמתינו בסבלנות בדר"כ אני מסיים מיכל דלק כל יומיים אז התוצאות יגיעו מהר מאוד.

יום ראשון, 25 באוקטובר 2009

מקוריות צפונית

קבלו תחנת דלק מצחיקה מיד אחרי צומת התשבי לכיוון צומת יגור - מודבר בתחנת דלק הגליל בצבע ירוק ובתוכה חנות נוחות בשם המקורי Green (מישהו אמר  Yellow ?)




יום שבת, 24 באוקטובר 2009

מלפפון ראשון!

בפוסט הקודם הייתי קצת מודאג, המלפפונים ששתלנו לפני כחודש והתפתחו מצויין התחילו לעשות קצת בעיות, העלים הצהיבו מעט והמלפפונים עצמם לא התפתחו. כנראה שאחת הבעיות היא השקיית יתר, והיום סופסוף ראינו את המלפפון הראשון ויש עוד כמה בדרך.





נחמד מאוד, לא? קבלו גם תמונה של כל הערוגה של המללפונים שלנו


וזה השלל הראשון של הצנוניות ומיד אח"כ תמונה של ערוגת הצנוניות ולידה קצת בצלים ירוקים





יום חמישי, 22 באוקטובר 2009

גינת ירק

הרי בשביל מה עוברים לצפון? לנשום קצת אוויר נקי, ליהנות מהשקט, לראות ירוק בעיניים וכמובן : לגדל לעצמכם גינת ירק נחמדה.

אז ככה, בינתיים הכשרנו שטח של בערך 15 מ"ר ואנחנו מגדלים בו בהצלחה צנוניות, בצל ירוק, פטרוזליה וכוסברה. שיחי המלפפונים גדלו באופן משמעותי וכולם פורחים אך בינתיים המלפפונים עצמם לא גדלים והעלים קצת מצהיבים - אנחנו מנסים להבין מה הבעיה ולטפל בהתאם. מזרעי הכרוביות 2 כרוביות החלו לגדול בצורה יפה מאוד.

מחר נכשיר שטח נוסף קטן לגידולי חורף, נעביר מספר שתילי תות שדה וכנראה עוד כמה שתילים / זרעים שיתחשקו לנו..

יום רביעי, 21 באוקטובר 2009

המבורגר מתוק

קבלו שלט מצחיק שראיתי בעיר הגדולה (נהריה)


יום שלישי, 20 באוקטובר 2009

כביש שש

טוב, אז מה קורה בכביש שש? ציר התנועה המרכזי שמחבר את המרכז צפונה.
אז ככה, הקטע הצפונית למחלף עין תות נפתח בחודש יולי 2009, מה בהמשך? כרגע אין משהו קונקרטי, דרך ארץ ומע"צ הציגו כל אחת את החלופה שלהם לסלילת הקטע הבא. מע"צ כהרגלם מחפשים את הפתרון הקל יותר ומעוניינים לחבר חלק מהכביש עם הקטע בין מחלף עין תות לצומת יוקנעם תו"כ ביצוע עבודות הרחבה משמעותיות. דרך ארץ לחילופין ממליצים על סלילת כביש חדש הכולל מנהרות. ההפרש בין ההצעות הינו כ400 מיליון ש"ח והנושא נמצא על שולחנו של שר התחבורה.
הרעיון המרכזי הוא לפצל באזור יוקנעם לשני חלקים, אחד שיעלה לגליל המערבי (לצומת כברי) שיהיה באחריות דרך ארץ וקטע נוסף לקריית שמונה באחריות מע"צ.
בקיצור מדובר בעוד הרבה מאוד זמן עד שנזכה לנסוע על קטע צםוני חדש..
אמשיך לעדכן אם יהיו דברים חדשים.

יום שני, 19 באוקטובר 2009

על ההגה

שעה וחצי - זה הזמן שאני מבלה מדי יום, לכל כיוון בכבישים - חישבתם נכון, בערך שלוש שעות כל יום וזה בהנחה שאין פקקים, נשרפות מדי יום במכונית.
אז איך מתמודדים עם זה?
1. קודם כל - זה הכל בראש, באירופה נסיעה של שעתיים לעבודה היא חלק מהחיים וגם באזור המרכז נסיעה יכולה לקחת שעה... אני מסתכל על זה כזמן איכות עם עצמי.
2. שנו את שעות הנסיעה - צאו מוקדם ככל האפשר בבוקר וכך תימנעו מפקקים מיותרים בבוקר.
3. לימדו את מסלול הנסיעה ודרכים חלופיות - באיזה נתיב כדדאי לבחור עם יש עומס צפוי. מתי כדאי להאריך מעט את הדרך במסלול אחר על מנת לחסוך זמן עקב פקק צפוי.
4. תהיו עירניים לדיווחים - גלגלצ, אינטרנט סלולרי ומוקדי דיווחי תנועה בטלפון (אני משתמש ב *918 של אורנג' - פשוט מצוין)!

בקיצור קחו את זה בקלות - מתרגלים לזה.

יום שבת, 17 באוקטובר 2009

מסע חזרה בזמן

שאלו אותי פעם איך זה לעזוב את המרכז ולגור בצפון, מה שונה? מה מיוחד? אז יש הרבה שונה, אבל מביקור בערים הגדולות בצפון, במיוחד לאחד שחי ונשם את המרכז ואת תל אביב מאז שיצא לאוויר העולם - המסקנה היא אחת! - להסתובב בערי הצפון זה כמו מסע חזרה בזמן. לא מאמינים ? תכנסו לתעלה שחור ולבן מהתוכנית הזו שהיתה פעם בחינוכית וקבלו את התמונה למטה :

כן, כן - קפולסקי מי היה מאמין שעדיין יש דבר כזה?
אגב רוצים קינוח? קבלו מה שנרא קינוח פיצוץ :



בתיאבון!! - ותיזהרו - אפרופו בדרך!

אוכל של אמא

עברו בערך חודש וחצי מאז שעשינו את הצעד המפורסם ועברנו לצפון. רק חודש וחצי, אבל עדיין, כל כמה ימים אני לא יכול שלא להתגעגע למה שהיה כל כך קרוב אלי כל השנים האלו - אוכל של אמא. 10 דקות מהבית שלי בגבעתיים - זה כל מה שצריך בשביל להגיע למטבח הביתי עם האוכל העיראקי המסורתי, לארוחות בוקר עשירות וארוחות צהריים כאלו של יום שבת - שאפשר לאכול אחריהן במקרה הטוב ביום ראשון בערב.
אז השבת הזאת, כמו בכל שבועיים בערך, אספנו את עצמנו ואת הצוציק הקטן ונסענו שעה וחצי דרומה (כשאתה גר בצפון המרכז זה דרומה - אז מה זה הדרום?)- לאכול ולהפגש עם המשפחה שלי. שלוש-ארבע שעות אחרי ואנחנו על בטן מלאה בדרך חזרה צפונה. קצת מוסיקה, עצירה קטנה לתדלוק והופ - עברה לה הדרך ואנחנו שוב בבית.
אז איך הנסיעות ? בתור אחד שנוסע כל יום לעבודה למרכז ואני בטוח שעוד אספר לכם על זה הרבה - מתרגלים לזה די מהר, אני אומר שזה הכול בראש - פשוט צריך להיכנס לאוטו ולהתחיל לנהוג. {מאיר אריאל אומר - תיכנסי כבר לאוטו וניסע}
שיהיה לכולם שבוע מצוין!

יום שישי, 16 באוקטובר 2009

32 שנות פיח

זהו זה, 32 שנים בעיר הסתיימו לפני חודש.
32 שנים של כבישים פקוקים, פיח, דירה בקומה רביעית, מעליות, רעש של משאיות זבל בחמש בבוקר, לחץ. אבל גם שנים של התבגרות, משחקי כדורגל בחנייה של הבניין, נסיעה לבית הספר עם האופניים, הקפה השכונתי במרחק שתי דקות הליכה, המכולת של עזרא - שאפשר לקנות בה היום חלב ולשלם בסוף החודש, ובעיקר ההרגשה שאתה חלק ממשהו מאוד גדול, שזז ומתפתח בקצב שלו, אינספור חוויות שמחכות בכל קרן רחוב וקרבה - הכול כאן! הכל קרוב.
כל זה, הטוב והרע, האהבות והשנאות, השחור והלבן, הכל תם - נשלם ונסגר. פרק חדש בחיים מתחיל...
מכירים את זה שכולנו תמיד אומרים (בד"כ אחרי איזה סופ"ש בצימר מפנק בצפון) שזהו, די - בעתיד נעבור גם אנחנו לצפון הירוק ונחייה באיזה כפר בבית פרטי ונגדל לנו גינת ירק? שאי אפשר כבר עם מחירי הדיור? שהאוויר מלוכלך? אז גם אנחנו אמרנו. ואמרנו. אבל אחרי חמש שנים בדירה צפופה החלטנו לעשות מעשה!
החלטנו לעבור לצפון - לצפון הרחוק, לגליל המערבי - ממש קרוב לגבול עם לבנון. אתם יודעים, זו חוויה לא פשוטה לבחור שכל חייו חי בעיר לעשות את המעבר. אבל עשינו. בבלוג החדש שלי אספר לכם על כל מה שעובר עלינו כאן, שעה וחצי מהמרכז. אשמח לקבל תגובות ופידבקים מכולם.
נתראה בפוסט הבא!