אין ספק שהחורף הוא עונה פחות מרגשת בכל מה שקשור בגינת הירק... אי אפשר לגדל ירקות שימושיים כמו עגבניות, מלפפונים, חצילים אלא יותר ירקות כמו כרובית, קולרבי, חסות ועוד..
גהקדמה : ידולים אלו מצריכים התארגנות אחרת, בניגוד לעגבניות ומלפפונים שמהם קוטפים את הירק ואחר כך אחד אחר גדל במקומו, בגידולי החורף ניתן לקטוף פעם אחת - מהכרובית תצא רק כרובית אחת ואחרי שנקטוף אותה לא תצא אחת נוספת.
אז מה עושים? שתילה מחזורית / הדרגתית. מנסים להגיע למצב שכל שבועיים מנביטים "נגלה" נוספת וכך יהיה לנו פרקי זמן קצרים בין כל קטיף.
אז מה קורה בגינה שלנו?
נגלה ראשונה של כרוביות, ברוקולי וקולרבי כבר נשתלו לאחר ההנבטה. וזרענו סבב נוסף לפני שבועיים.

הגזרים גם הם מתחילים להתפתח יפה.
הבעיה היחידה כרגע היא בחסות שנובטות ואחרי כמה ימים נובלות...
זהו לבינתיים, אעדכן בהמשך.
גהקדמה : ידולים אלו מצריכים התארגנות אחרת, בניגוד לעגבניות ומלפפונים שמהם קוטפים את הירק ואחר כך אחד אחר גדל במקומו, בגידולי החורף ניתן לקטוף פעם אחת - מהכרובית תצא רק כרובית אחת ואחרי שנקטוף אותה לא תצא אחת נוספת.
אז מה עושים? שתילה מחזורית / הדרגתית. מנסים להגיע למצב שכל שבועיים מנביטים "נגלה" נוספת וכך יהיה לנו פרקי זמן קצרים בין כל קטיף.
אז מה קורה בגינה שלנו?
נגלה ראשונה של כרוביות, ברוקולי וקולרבי כבר נשתלו לאחר ההנבטה. וזרענו סבב נוסף לפני שבועיים.

כרובית בתחילת דרכה
גל הנבטות נוסף - זורעים הרבה ושותלים את מה שיוצא טוב
הפטרוזליה מתחילה להשתולל
הגזרים גם הם מתחילים להתפתח יפה.
הבעיה היחידה כרגע היא בחסות שנובטות ואחרי כמה ימים נובלות...
זהו לבינתיים, אעדכן בהמשך.


אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה