יום חמישי, 12 בנובמבר 2009

מנהרות הכרמל

על מנת לעשות לצפונים שבינינו טוב על הלב - ובעיקר לי שמבלה זמן רב בכבישים בנסיעה מהגליל המערבי למרכז וחזרה כל יום, החלטתי לעשות סקירה קצרה על התפתחות הכבישים המרכזיים המובילים מהצפון למרכז וכתוצאה ושיתרמו משמעותית לקיצור זמן הנסיעה. על כביש 6 כבר כתבתי לפני כמה זמן, היום נדבר על מנהרת הכרמל - פרוייקט ענק בניהול חברת כרמלטון.
מנהרת הכרמל הוא פרוייקט שאפתני שלמעשה חוצה תחת האדמה את העיר חיפה ומקשר בין שלושה מוקדים עיקריים : חוף הכרמל, כביש רופין וצומת הצ'ק פוסט ומקצר את זמן הנסיעה מ 30-50 דקות ל6 דקות בלבד!
הכביש הינו כביש אגרה, ז"א כרמלטון שביצעה את החפירה למעשה נושאת בכל העלויות ומנגד מחייבת אותנו בעלות הנסיעה בכביש (כ-11 ש"ח לכיוון) לאחר 31 שנים הכביש עובר לבעלות המדינה.
המנהרות אמורות להיפתח לתנועה במהלך המחצית השנייה של 2010, חצי שנה לפני מועד הסיום המתוכנן.

קבלו סרטון תדמית על הפרוייקט :

יום רביעי, 11 בנובמבר 2009

בנימין בן אליעזר

עכשיו אני יודע מאיפה הכינוי שלו! רק תגידו לי זה הוא על שם המקום הוא שהמקום הוא על שמו?


אגב, למי שמעוניין המקום נמצא ליד השוק בעכו. תשאלו ובטח מישהו כבר יסביר לכם איך להגיע (לא אכלתי שם אז אם לא טעים זו לא בעיה שלי...).

יום שני, 9 בנובמבר 2009

זריחה

תמיד כדאי לחפש את המרכיב החיובי בכל אירוע.
עד לפני מספר חודשים לא הייתי יוצא מהבית לפני השעה תשע בבוקר ולאחר נסיעה קצרה של רבע שעה כבר הייתי בעבודה. היום, על מנת להגיע בשעה סבירה הביתה (שבע בערב...) ולא להיתקע בפקקים בבוקר, אני יוצא בשש בבוקר מהבית ומתחיל את המסע, שיסתיים אחרי שעה וחצי, במשרד שממוקם לו במרכז הארץ.
היום הבנתי מה המרכיב החיובי בהשכמה המוקדמת הזו - זוכרים שהיינו ילדים היינו נשארים כל הלילה ערים על מנת לראות את הזריחה? אז אני רואה אותה כל בוקר! קבלו כמה תמונות מהנייד :







יום שישי, 6 בנובמבר 2009

12.9?!? 13.5!

תזכורת קצרה לפני הכול : בימים באחרונים אני בודק את השפעות צורת הנסיעה על צריכת הדלק. מצאתי כבר שבנסיעה לא חסכונית צריכת הדלק היא 12.3 לליטר.
בימים אחרי השלב הלא חסכוני והמהיר של הניסוי ניסיתי לנהוג (לא תמיד בהצלחה) בצורה רגועה יותר. החזקתי מעמד כמעט מיכל שלם, השינוים העיקריים שעשיתי הם : הורדת מהירות הנסיעה, הפסקה כמעט מוחלטת של האצה מהירה ממצב עצירה וצמצום בלימות מיותרות (את זה עושים פשוט על ידי שמירת מרחק מספיק מהרכב שלפני).
התוצאה - צריכת הדלק התייעלה ל 12.9 ק"מ לליטר בהתחלה. ככל שהצלחתי להשריש את העקרונות האלו צריכת הדלק הלכה והשתפרה וכרגע היא עומדת בממוצע על 13.5 ק"מ לליטר.
לסיכום - מספר שינויים קטינים וצריכת הדלק השתפרה ב 10%! מומלץ!

יום שלישי, 3 בנובמבר 2009

מכ"מ גשם

בהשראת הגשם שהיכה בנו בשבוע האחרון קבלו לינק למכ"מ גשם מצויין שמתעדכן כל חצי שעה



יום שני, 2 בנובמבר 2009

זיהוי צמחים וסרטון קצר.

קבלו לינק לאתר נחמד לזיהוי צמחים : http://www.myplantid.com/ .
אין כל כך הרבה צמחים במאגר אבל הרעיון נחמד וראוי לציון.

בנוסף, קבלו סרטון על הקמת גינת ירק ביתית - רק בשביל לעשות לכם חשק.



יום ראשון, 1 בנובמבר 2009

12.3

אז כמו שסיפרתי לכם לפני מספר ימים, ניסוי הדלק בעיצומו. היום תדלקתי לראשונה לאחר שנסעתי יותר מ 400 ק"מ בצורה שאמורה להיות פחות חסכונית. הצריכה לליטר עומדת כרגע על 12.3 ק"מ לליטר.