יום שישי, 6 בנובמבר 2009

12.9?!? 13.5!

תזכורת קצרה לפני הכול : בימים באחרונים אני בודק את השפעות צורת הנסיעה על צריכת הדלק. מצאתי כבר שבנסיעה לא חסכונית צריכת הדלק היא 12.3 לליטר.
בימים אחרי השלב הלא חסכוני והמהיר של הניסוי ניסיתי לנהוג (לא תמיד בהצלחה) בצורה רגועה יותר. החזקתי מעמד כמעט מיכל שלם, השינוים העיקריים שעשיתי הם : הורדת מהירות הנסיעה, הפסקה כמעט מוחלטת של האצה מהירה ממצב עצירה וצמצום בלימות מיותרות (את זה עושים פשוט על ידי שמירת מרחק מספיק מהרכב שלפני).
התוצאה - צריכת הדלק התייעלה ל 12.9 ק"מ לליטר בהתחלה. ככל שהצלחתי להשריש את העקרונות האלו צריכת הדלק הלכה והשתפרה וכרגע היא עומדת בממוצע על 13.5 ק"מ לליטר.
לסיכום - מספר שינויים קטינים וצריכת הדלק השתפרה ב 10%! מומלץ!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה