יום חמישי, 4 בנובמבר 2010

קטע 7 של כביש שש

קטע שבע של כביש שש - שתוואי הדרך שלו הוגש לאישור לאחרונה יגיע עד אזור צומת סומך.
לדברי שר התחבורה קטע זה יבנה באותה המתכונת כמו שאר קטעי הכביש ויהיה כלול בתשלום אגרה.

יום ראשון, 12 בספטמבר 2010

איך בוחרים אדריכל

זהו. התהליך סוף סוף מתחיל ואנחנו מתחילים לעבוד על תכנון הבית.
אחד הדברים הראשונים שצרי לעשות זה לבחור אדריכל, הוא זה שאחראי לתרגם את החלום שלכם לתוכניות, אז לאחר שיחות עם הרבה בונים, קבלו כמה טיפים על איך לבחור אדריכל :
1. עבודות קודמות - חובה להגיע לכמה מהבתים אותם תיכנן האדריכל, להתרשם ולשוחח עם בעלי הבית ובכך לקבל חוות דעת על האדריכל. אם רוצים ניתן לעצור ליד בתים שמצאו חן בעיניכם, לבקש להיכנס ובמידה והתרשמתם לשאול מי האדריכל.
2. חיבור אישי - תוך כדי השיחה נסו להבין האם יש חיבור טבעי בינכם לבין האדריכל - הכוונה כאן היא לפן האישי.
3. פתרונות מוצעים - תוך כדי השיחה הראשונית עם האדריכל תציפו בפניו דילמות ורעיונות - ראו עד כמה הפתרונות המומלצים רלוונטים ומתאימים לצורת החשיבה שלכם.

יום שלישי, 7 בספטמבר 2010

פקקים מרגיזים

אחרי חודש של תנועה קלילה ודלילה בכבישים אני לא יכול שלא לחשוב על העומס שאני הולך להתקל בו כל בוקר בכביש שש. אז למי שלא מכיר, כביש שש מתרחב לשלושה נתיבים בקטע שבין ניצני עוז למחלף אייל. זה כשלעצמו מבורך אבל העבודות בכביש שהתחילו לפני מספר חודשים (וצפויות להמשך עד מרץ 2011!!) יוצרות מדי בוקר פקק של חצי שעה בקטע הכביש הזה - וכן על התענוג הזה משלמים!

תקועים בפקק? תתנחמו שאתם לא בסין שם סבלו מפקק של 9 ימים !


יום ראשון, 5 בספטמבר 2010

וודקה רימונים

ראש השנה בפתח ועצי הרימונים מלאים בפרי.
קבלו מתכון לקוקטייל קליל על של וודקה ורימונים :
בתוך כוס שמפניה שמים :
20% וודקה קרה שיצאה מהמקפיא, 20% מים ממותקים (סוכר מומס בכמות שווה של מים), 30% מיץ רימונים (אני מעכתי את הגרגרים עם כף), את שאר הכוס ממלאים בסודה. לקישוט תוסיפו קרח גרוס וקצת גרגרי רימון.

במציאות זה נראה יותר טוב, אבל קחו תמונה

תעשו כל התאמאה שבה לכם ותיהנו!

יום חמישי, 2 בספטמבר 2010

הרומן שלי עם ראיה

באמצע שנות התשעים, כשהייתי חייל בסדיר, הכרתי מישהי מהצפון ועד היום אנחנו בקשר.
אומנם מדובר על מערכת יחסים עם בחורה שמבוגרת ממני בעשרות שנים אבל לי זה לא מפריע ואפילו אשתי אוהבת אותה - יכול להיות יותר ממני.
השבוע לקחתי את הבן שלי להכיר אותה - את ראיה - מלכת הפיתות הדרוזיות בפקיעין. 
אצל ראיה אני אוכל הרבה מאוד שנים - פעם נדרש ביקור מיוחד מכיוון שלא היה פשוט להגיע אליה מהמרכז אבל היום, כשאני צפוני, אני מנסה להגיע כל פעם שאני יכול. אז מה יש לנו שם? פיתות דרוזיות חמות מהטאבון, עם לבנה אן כל דבר אחר, סלט ירקות קצוץ דק וטעים מאוד ועוד מאכלים אחרי - פלאפל, בשרים ומה לא. 
המקום פשוט מאוד, יושב על הכביש הראשי אבל יכול לספק עצירה נחמדה לחצי שעה לנשנש משהו לפני שממשיכים את הדרך. בנות המשפחה שעובדות במקום ישמחו ללמד את הילדים שלכם איך עושים פיתה דרוזית - חוויה נחמדה, ובחינם.

בקיצור מומלץ בחום להגיע - הגיעו לפקיעין מכיוון מערב. בכיכר שאחרי תחנת הדלק ממשיכים ישר עד שמגיעים לצומת כבישים. הצד ימין שלכם תראו מסעדה בשם מלקושה ומצד שמאל, הדבר האמיתי - ראיה.

קבלו מפה שתעזור :
הצג מפה גדולה יותר



יום שלישי, 31 באוגוסט 2010

Waze - ניווט ודיווחי תנועה בזמן אמת

מכירים את הספר מסביב לעולם ב 80 יום? אז ככה בערך נראים החיים שלי ושל אשתי - נוסעים כל יום מאות קילומטרים מהצפון למרכז. אם תחברו את סך הקילומטרים - יוצא שכל שלושה חודשים אנחנו מקיפים את כדור הארץ...
זו אחת הסיבות שנהייתי פריק של כבישים ותנועה - כל שביל עזים שיכול לקצר לי את זמן הנסיעה בכמה דקות הוא מבחינתי כמו אוצר.
עד לפני כמה זמן הסתייעתי בשירותי הדיווח של גלגל"צ, כל ישראל או מוקד התנועה של אורנג' אבל החיים שלי השתנו כששמעתי על תוכנת ניווט חינמית שנקראת waze.
הרעיון מאחורי התוכנה הוא פשוט וגאוני ונסוב סביב קהילת הנוסעים בכבישים - פשוט מורידים את התוכנה חינם לכל סמרטפון ומתחברים. נתוני הנסיעה של כל הקהילה נאספים ובאופן אוטומטי כבישים בהם הנסיעה איטית יותר מסומנים עם ציון מהירות הנסיעה הממוצעת.
יש עוד פיצ'רים רבים המאפשרים דיווח על מפגעים, ניידות וכמובן ניווט.
קבלו לינק לאתר החברה לסרטון שמסביר את כל מה שצריך לדעת : waze


יום שישי, 26 בפברואר 2010

מישהו מכיר אדריכל?

טוב, עכשיו זה כמעט רשמי, עוד כמה סידורים קטנים ואנחנו הופכים להיות הבעלים של קרקע באחד הישובים בגליל המערבי. עכשיו מתחיל החלק המהנה - לתכנן מה רוצים (ולבדוק שאפשר לשלם על זה), להתחיל לפנות לאנשי המקצוע ולעלות את המחשבות על ניירות השרטוט.. אהה. וגם להתחיל לבנות.
אז תישארו מחוברים ואשתף אותכם בתהליך

יום ראשון, 21 בפברואר 2010

זורקים עצם לגליל? - ישיבת ממשלה בתל חי

ייצא לנו מזה משהו? נחיה ונראה (או אולי נחיה ולא נראה?)...
היום ישיבת הממשלה תתכנס בתל חי ולא בירושלים ביוזמתו של סילבן שלום (השר לפיתוח הנגב והגליל).
חלק מהנושאים עליו תדון ייחודו לגליל. מעניין איך זה יעזור לי לקצר משמעותית את הנסיעה היומית למרכז.
למי שרוצה להתעמק קבלו לינק לכתבה :
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3851939,00.html

יום שבת, 20 בפברואר 2010

איפה אתה?

אז איפה הייתי? לאן נעלמתי?...
פשוט מאוד - המחשב שלי קרס ועל כל זה התקופה האחרונה הייתה עמוסה במיוחד וכמובן שהנסיעות היומיומיות למרכז מוסיפות לרמת העייפות הכללית.
אבל, זהו אני כאן (חוץ משבוע מילואים קטן שבדרך). צפו לעידכונים.