יום שישי, 25 בדצמבר 2009

מסעדת אלומה

מסעדה צרפתית בכפר ערבי בגליל - נשמע קצת מוזר אבל אני ממליץ לכם להזמין מקום וללכת לאכול.
המסעדה ממוקמת על הכביש הראשי של הכפר תרשיחא ומציעה מטבח צרפתי איכותי, שלצערי לא אופייני לאזור (למסעדות בצפון יש עוד הרבה מה ללמוד, אבל באלומה הצליחו). הזמנו מנות ראשונות נחמדות ובעקריות הזמנו אוסבקו שהגיע פשוט ענק, ג'מבו שרימפס, תבשיל עוף מצויין ושיפוד מפנק של נתח קצבים על פירה של ארטישוק ירושלמי.
בקיצור - מצוין! פשוט ללקק את הצלחת.

לאתר המסעדה

יום חמישי, 24 בדצמבר 2009

הזדמנות חד פעמית לאזרח הקטן

זה אמנם לא קשור לנושאים הרגילים של הבלוג, אבל הזדמנות כזאת נדירה - חובה לציין.
אז מה קרה? הוט ויס (העושקים מהכבלים והלווין) הפסיקו את שידורי הולמרק. מתברר שהצעד הזה מאפשר ללקוחות לסיים את ההתקשרות איתם ללא דמי יציאה (למי שלא הבין - ההתחייבות מבוטלת).
האפשרות הזו תהיה פתוחה רק עד איפשהו באמצע ינואר 2010.

לינק לכתבה בynet.

תלחצו על קישורי השיתוף שלמטה ותעבירו לכל מי שרק אפשר.

שוטרת רודפת אחרי פרה

חשבתי כבר שנרדמתי על ההגה ואני מדמיין - אבל לא אני ער והכול אמיתי.
נסענו לפני מספר ימים על כביש 89 (מחבר בין כביש 4 לכביש 90 ויוצא מצומת נהריה), בנתיב הנגדי ראיתי ניידת משטרה חונה ומאחוריה באמצע הכביש שוטרת שרודפת אחרי פרה.
בפרה הבאה - אני מצלם.

יום רביעי, 23 בדצמבר 2009

פקקים לפנים!

אין דבר יותר מרגיז מלחטוף פקק בכביש שש - השילוב של המהירות, השוליים הצרים, חוסר היכולות "לברוח" מהפקק ומספר הנתיבים (שניים לכל כיוון למעט בחלק המרכזי) מהווים את הנוסחה המושלמת ליצירת מגה פקק.
לי היה את הכבוד הגדול לחטוף שניים כאלו רצוף - אחד בערב -שהאט משמעותית את התנועה ועיכב את הגעתי הביתה בכמעט שעה שלמה! השני היה בבוקר שאחרי, לקראת מחלף ניצני עוז - כמאה חמישים מטר לפני, אירעה תאונה שפשוט חסמה את הכביש לקרוב ל 40 דקות. פשוט כיביתי את המנוע... הדלקתי את המחשב והתחלתי לעבוד.
תראו את התמונות הבאות שצילמתי מתוך האוטו ותבינו עד כמה זה הזוי...







יום שלישי, 22 בדצמבר 2009

איזה נוף!!

קבלו את הנוף מהמרפסת של הקומה השנייה שאליה אנחנו עוברים עד שנתחיל את תהליך בניית הבית שלנו :


שווה הכל, נכון?



יום ראשון, 20 בדצמבר 2009

שמיים

אנחנו בעיצומה של תקופה בה הלילות מתארכים ושעת הזריחה מתקרבת לשעת ההתעוררות.
אני יוצא מוקדם מהבית ומדי בוקר זוכה לראות זריחה חדשה ומדי פעם אני נתקל בכזאת שממש עושה לי את היום... אם אני זוכר אני מיד מצלם. קבלו אחת מלפני כמה ימים שצבעה את השמים בגוונים של כתום ואדום :







יום חמישי, 17 בדצמבר 2009

הכביש לנחל כזיב

האמת, הפוסט הזה היה צריך להיקרא נחל כזיב, אבל כפי שבטח כבר הבנתם הכביש פשוט מדהים ביופיו ומגיע לו פוסט משל עצמו ומי שכותב את הפוסט התעצל מדי בשביל ללכת במסלול הנחל והסתפק רק בדרך עד אליו.


הנוף בתחילת הדרך



בדרך למטה



תחילת הדרך {או הסוף במקרה שלי}

אגב, בתחילת הנחל יש תחנת שאיבה של מקורות - אל תנענו את השער זה מפעיל אזעקה שצועקת באנגלית - מזכיר איזה סצינה מאבודים...

יום רביעי, 16 בדצמבר 2009

רשאד / גרגר הנחלים

קבלו את עשב התיבול הכי טוב שיש! הרשאד או בשמו הישראלי - גרגר הנחלים {אנקדוטה - עד היום לא שוכחים במשפחה העיראקית שלי שאשתי קראה לזה גרגר הנחלים ולא ראשד....}
שימו אותו בסלט או כמו שאני עושה - תכינו לכם איזה סנדביץ טוב ופשוט תפוצצו אותו בראשד - זה יוסיף איזה טוויסט של חריפות קלילה.


הכי טעים שיש

לגבי הגידול שלו - הוא הכי קל בעולם, פשוט קונים שקית זרעים, מפזרים בנדיבות על עציץ עם קרקע לחה (לא צריך לזרוע בתוך האדמה אלא לפזר עליה) - צריך שהעציץ יהיה בשמש ולשמור על לחות כל הזמן.

יום שני, 14 בדצמבר 2009

ססטוס גינת ירוק

אין ספק שהחורף הוא עונה פחות מרגשת בכל מה שקשור בגינת הירק... אי אפשר לגדל ירקות שימושיים כמו עגבניות, מלפפונים, חצילים אלא יותר ירקות כמו כרובית, קולרבי, חסות ועוד..
גהקדמה : ידולים אלו מצריכים התארגנות אחרת, בניגוד לעגבניות ומלפפונים שמהם קוטפים את הירק ואחר כך אחד אחר גדל במקומו, בגידולי החורף ניתן לקטוף פעם אחת - מהכרובית תצא רק כרובית אחת ואחרי שנקטוף אותה לא תצא אחת נוספת.
אז מה עושים? שתילה מחזורית / הדרגתית. מנסים להגיע למצב שכל שבועיים מנביטים "נגלה" נוספת וכך יהיה לנו פרקי זמן קצרים בין כל קטיף.

אז מה קורה בגינה שלנו?
נגלה ראשונה של כרוביות, ברוקולי וקולרבי כבר נשתלו לאחר ההנבטה. וזרענו סבב נוסף לפני שבועיים.


כרובית בתחילת דרכה



גל הנבטות נוסף - זורעים הרבה ושותלים את מה שיוצא טוב



הפטרוזליה מתחילה להשתולל

הגזרים גם הם מתחילים להתפתח יפה.
הבעיה היחידה כרגע היא בחסות שנובטות ואחרי כמה ימים נובלות...
זהו לבינתיים, אעדכן בהמשך.

יום ראשון, 13 בדצמבר 2009

טיול בצפון : שוק תרשיחא

יתרון משמעותי בחיים בצפון הוא שיש אינסוף מקומות לטייל במרחק של כמה דקות מהבית - נחלים, מעיינות, שווקים, ירוק ומה לא...
בשבת שעברה נסענו לשוק בתרשיחא כחלק מטיולון נחמד שעוד אספר עליו בפוסטים הבאים. הכפר תרשיחא ממקום ליד מעלות ויש בו שוק קטן ונחמד - לא מחזיק יום טיול שלם בעצמו אבל יכול להשתלב עם טיול הכולל מספר מקומות.
אז מה בשוק : דוכני ירקות, בשמים (מזויפים), בגדים (יש מציאות לתינוקות), פיצוחים, ממתקים, צעצועים ועוד.. לא תמצאו שם בשרים או דגים כמו בשוק הכרמל או בשוק של עכו אלא יותר דוכני פיצ'פקס - כאלה שבאים בשבת ומתקפלים מיד אחר כך.

קצת תמונות :





דוכן של קומקומים וכלי מטבח :


מומלץ למי שעובר באזור.

מפה למתעניינים :



יום חמישי, 10 בדצמבר 2009

ערפל של בוקר

קבלו מחזה נחמד שאני נתקל בו כמעט כל בוקר באזור שבין צומת יגור חצומת התשבי :


ועוד אחת




סעו בזהירות ואל תצלמו תוך כדי נסיעה!

תעסוקה בצפון

קשור לחדשות בנוגע למפעל הטקסטיל תפרון, או בעצם אולי לא - פוסט תעסוקה.
אז למי שלט עקב - על אף המעבר לצפון אני עדיין עובד במרכז מכיוון שההיצע והכסף גדולים יותר ממה שקיים כאן בצפון.
חברה טובה שלי, שגם עברה לצפון לפני זמן מה החליטה לעזוב את מקום עבודתה במרכז ולחפש עבודה בצפון. לפני מספר שבועות ראתה, כמו רבים אחרים שלט שמבשר על יריד תעסוקה בצפון



מדובר ביוזמה מבורכת שמטרתה להפגיש בין מבקשי משרות לחברות שמעוניינות לגייס עובדים. לדברי חברתי שביקרה ביריד, היה עומס גדול של מבקרים ורוב המשרות היו בתחום התעשייה, המעסיקים הפוטנציאלים היו בחלקם אדיבים אך חלק החמיצו פנים וההרגשה היתה שהם "עושים טובה" שהם שם. בתחום שלה - תקשורת ושיווק היצע המשרות היה נמוך מאוד.

אין ספק שתעסוקה הוא הכלי המרכזי למשיכת צעירים לצפון אך לצערי אני לא רואה איך זה מתבצע בזמן הקרוב.

יום שלישי, 8 בדצמבר 2009

כביש עוקף קריות

במסגרת פירוט התפתחות הכבישים באזור הצפון, קבלו עדכון על פורייקט חדש בתחילת דרכו - כביש עוקף קריות.
הכביש אמור להוות חלופה משמעותית לנסיעה בציר ההסתדרות שהינו ציר תנועה מרכזי מאוד ואיטי עוד יותר. הכביש החדש אמור להיות נטול רמזורים, בעל שלושה נתיבים לכל כיוון ויכלול חמישה מחלפים. הכביש, באורך 14 ק"מ יקשר בין אזור צומת כרי נעמן לאזור הצ'ק פוסט וסלילתו צפויה לעלות כ- 1.9 מיליארד ש"ח.
לפני כחודשיים ניגשו ארבע חברות גדולות למכרז (למי שמעוניין - לינק לכתבה בגלובס) ונכון לעכשיו ממתין לתוצאות.
צפי פתיחה לתנועה - 3 שנים.

קבלו את תוואי הכביש :



יום ראשון, 6 בדצמבר 2009

בכביש 70 פקק תנועה בגלל...

רק כאן זה יכול להיות! במרכז פקק תנועה יכול להיגרם בגלל תאונה, רכב שעולה באש, מחסום משטרתי או סתם שעת בוקר עמוסה...
לפני כמה ימים יצאתי מהבית מוקדם בבוקר, הרבה לפני שהפקקים מתעוררים אבל להפתעתי התנועה האטה ואח"כ נעצרה בגלל עדר שעובר את הכביש. לא התאפקתי וצילמתי, קבלו :