יום חמישי, 12 בנובמבר 2009

מנהרות הכרמל

על מנת לעשות לצפונים שבינינו טוב על הלב - ובעיקר לי שמבלה זמן רב בכבישים בנסיעה מהגליל המערבי למרכז וחזרה כל יום, החלטתי לעשות סקירה קצרה על התפתחות הכבישים המרכזיים המובילים מהצפון למרכז וכתוצאה ושיתרמו משמעותית לקיצור זמן הנסיעה. על כביש 6 כבר כתבתי לפני כמה זמן, היום נדבר על מנהרת הכרמל - פרוייקט ענק בניהול חברת כרמלטון.
מנהרת הכרמל הוא פרוייקט שאפתני שלמעשה חוצה תחת האדמה את העיר חיפה ומקשר בין שלושה מוקדים עיקריים : חוף הכרמל, כביש רופין וצומת הצ'ק פוסט ומקצר את זמן הנסיעה מ 30-50 דקות ל6 דקות בלבד!
הכביש הינו כביש אגרה, ז"א כרמלטון שביצעה את החפירה למעשה נושאת בכל העלויות ומנגד מחייבת אותנו בעלות הנסיעה בכביש (כ-11 ש"ח לכיוון) לאחר 31 שנים הכביש עובר לבעלות המדינה.
המנהרות אמורות להיפתח לתנועה במהלך המחצית השנייה של 2010, חצי שנה לפני מועד הסיום המתוכנן.

קבלו סרטון תדמית על הפרוייקט :

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה